Wyłączanie Sieci 2G i 3G w Europie – co to znaczy dla firm transportowych

Dlaczego warto zaktualizować swój rejestrator i przygotować się na nowe wymagania w transporcie?

W dzisiejszych czasach technologia rozwija się w zawrotnym tempie, wprowadzając nowe standardy i możliwości. Jednym z najważniejszych kroków w ewolucji komunikacji mobilnej jest wycofywanie sieci 2G i 3G w Europie. To właśnie te starsze technologie otworzyły drogę do rewolucji w komunikacji bezprzewodowej, ale teraz nadszedł czas na kolejny krok naprzód.

W tym artykule dowiemy się, dlaczego poszczególni operatorzy wyłączają sieci 2G i 3G oraz dlaczego to dobry moment, by wymienić stary rejestrator na nowoczesny model obsługujący nowe technologie, szczególnie z uwzględnieniem zmian w sektorze transportowym.

Dlaczego 2G i 3G odchodzą w zapomnienie?

Sieci 2G i 3G były znaczącymi krokami w rozwoju komunikacji bezprzewodowej. Jednak w miarę rozwoju technologii ich ograniczenia stają się coraz bardziej widoczne. Oto kilka powodów, dla których te sieci są stopniowo wyłączane:

  1. Ograniczona przepustowość: Sieci 2G i 3G oferują ograniczoną przepustowość danych, co utrudnia korzystanie z nowoczesnych aplikacji i usług, takich jak strumieniowe przesyłanie wideo i gry online.
  2. Wydajność: 2G i 3G są mniej wydajne niż sieci 4G i 5G, co oznacza, że ​​mogą być niewystarczające do obsługi rosnącej liczby urządzeń i aplikacji.
  3. Koszty utrzymania: Starsze sieci wymagają ciągłej konserwacji i utrzymania, co wiąże się z wysokimi kosztami.

Jaki wpływ ma proces wyłączania sieci 2G i 3G na branże transportową?

Wyłączenie sieci 2G i 3G ma istotny wpływ na branżę transportową. Te starsze technologie są szeroko wykorzystywane w sektorze transportu do komunikacji, nawigacji, monitorowania i zarządzania flotą. Oto, jakie są główne wpływy wyłączenia sieci 2G i 3G na branżę transportową:

  1. Systemy GPS i nawigacja: Wiele starszych urządzeń GPS i systemów nawigacji korzysta z sieci 2G i 3G do przesyłania danych o lokalizacji pojazdu. Wyłączenie tych sieci spowoduje utratę dostępu do dokładnych informacji o położeniu, co wpłynie na nawigację, planowanie tras czy kontakt z kierowcami.
  2. Monitorowanie i zarządzanie flotą: Wyłączenie 2G i 3G może utrudnić monitorowanie i zarządzanie flotą pojazdów. Starsze urządzenia monitorujące i rejestratory danych często wykorzystują te sieci do przesyłania informacji o pracy pojazdów, zużyciu paliwa i innych ważnych danych. Konieczne będzie modyfikacja tych urządzeń do obsługi przynajmniej sieci 4G lub wymiana na nowe.

Dlaczego warto zaktualizować swój rejestrator już teraz?

Obecnie wiele systemów monitoringu i rejestracji danych nadal wykorzystuje sieci 2G i 3G do transmisji danych. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć, dlaczego warto zaktualizować swoje urządzenia rejestrujące do nowoczesnych standardów, takich jak 4G czy 5G. Oto kilka powodów, dla których warto to zrobić:

  1. Szybsza transmisja danych: Sieci 4G i 5G oferują znacznie wyższą prędkość transmisji danych, co pozwala na przesyłanie informacji w czasie rzeczywistym i bez opóźnień.
  2. Większa niezawodność: Nowoczesne sieci są bardziej niezawodne i odporne na zakłócenia, co oznacza, że dane będą bezpieczne i dostępne przez całą dobę.
  3. Wsparcie dla nowych funkcji: Przechodząc na nowsze technologie, można korzystać z nowych funkcji i usług, takich jak zdalny dostęp do danych, analiza danych w chmurze i wiele innych.
  4. Przygotowanie na przyszłość: W miarę rozwoju technologii sieci komórkowych, rejestratory obsługujące starsze standardy staną się przestarzałe. Aktualizacja do nowoczesnych modeli pozwoli uniknąć problemów w przyszłości.
  5. Szwajcaria – przykład przedwcześnie wyłączonej sieci 2G: Warto również zwrócić uwagę, że Szwajcaria była jednym z pierwszych krajów, który wyłączył sieć 2G wcześniej niż zapowiadała. Spowodowało to utratę dostępu do lokalizacji pojazdów przebywających na jej terenie. To pokazuje, że ten proces jest nieuchronny, dlatego tak istotne jest, aby działać teraz i zaktualizować swoje urządzenia rejestrujące.
  6. Obsługa inteligentnych tachografów: do 2025 roku firmy transportowe będą musiały wyposażyć swoje pojazdy w inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2), aby móc je dopuścić do przewozów międzynarodowych. Rejestratory 2G nie będą obsługiwały nowych tachografów, co stanowi dodatkowy powód, by zaktualizować swoje urządzenia.

Podsumowując, wyłączanie sieci 2G i 3G w Europie to nieunikniony krok w rozwoju technologii. Dla użytkowników systemów monitoringu i firm transportowych oznacza to, że jest to idealny moment, aby zaktualizować swoje rejestratory do obsługi nowych standardów sieci komórkowych. Nie warto zwlekać, ponieważ to inwestycja w przyszłość, która zapewni niezawodność i wydajność Twojego systemu monitoringu oraz umożliwi spełnienie nowych wymagań w transporcie.

Masz pytania? Skontaktuj się z naszym zespołem przez formularz lub pod numerem telefonu: +48 71 725 41 54

Related