Roadview flex sources:

  1. Teletrac Navman. (2024, 11 stycznia). Badanie wykazuje, że 70% flot ma problem z wypadkami spowodowanymi przez rozproszenie uwagi. Teletrac Navman. https://www.teletracnavman.com/company/press/press-release-teletrac-navman-survey-finds-70-of-fleets-impacted-by-distracted-driving-incidents-mobile-phones-are-leading-cause

  2. Abels, D., & Annes, M. (b.r.). Zderzenia tylne: Najczęstszy typ kolizji. DaveAbels.com. https://www.daveabels.com/blog/rear-end-collisions-frequent-type-collision/

  3. Europejska Obserwatoria Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. (2024, 11 stycznia). Nowy raport Europejskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na temat rozproszenia uwagi. Komisja Europejska. https://road-safety.transport.ec.europa.eu/news-events/news/new-report-european-road-safety-observatory-focus-distraction-2024-01-11_en

  4. Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu. (b.r.). Rola zmęczenia kierowcy w wypadkach drogowych w transporcie drogowym. Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu. https://etsc.eu/wp-content/uploads/The-role-of-driver-fatigue-in-commercial-road-transport-crashes.pdf

  5. Europejska Obserwatoria Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. (b.r.). Częstotliwość wypadków związanych z zmęczeniem. Komisja Europejska. https://road-safety.transport.ec.europa.eu/european-road-safety-observatory/statistics-and-analysis-archive/fatigue/frequency-fatigue-related-crashes_en

  6. Wikipedia. (b.r.). Wiehltalbrücke. https://pl.wikipedia.org/wiki/Wiehltalbr%C3%BCcke

  7. Departament Transportu, Wielka Brytania. (2024, 11 stycznia). Nowe kary za jazdę zbyt blisko pojazdu i blokowanie środkowego pasa. Rząd Zjednoczonego Królestwa. https://www.gov.uk/government/news/new-penalties-to-tackle-tailgating-and-middle-lane-hogging

  8. Zachodniopomorska Policja. (b.r.). Czy wiesz, że należy zachować bezpieczny odstęp między pojazdami? https://zachodniopomorska.policja.gov.pl/sz/aktualnosci/aktualnosci/69485%2CCzy-wiesz-ze-nalezy-zachowac-bezpieczny-odstep-miedzy-pojazdami.html

  9. Mazowiecka Policja. (b.r.). Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że rozmowa podczas jazdy przez telefon może być błędem. https://mazowiecka.policja.gov.pl/wos/aktualnosci/76547,Nie-wszyscy-zdaja-sobie-sprawe-ze-rozmowa-podczas-jazdy-przez-telefon-moze-byc-b.html

  10. IIHS. (b.r.). Study shows front crash prevention works for large trucks too. https://www.iihs.org/news/detail/study-shows-front-crash-prevention-works-for-large-trucks-too

  11. Traffic Injury Prevention. (2017). Badanie dotyczące zderzeń tylnych. PubMed. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28323449/

  12. AddSecure. (b.r.). Ahréns Åkeri: Studium przypadku dotyczące rozwiązań dla współkierowców. https://www.addsecure.com/resource/ahrens-akeri-co-driver/

  13. AddSecure. (b.r.). L Lynch Plant Hire and Haulage: Studium przypadku na temat zmniejszenia liczby wypadków. https://www.addsecure.com/resource/llynch-reduce-accident-rate/

    * Teletrac Navman. (2024, 11 stycznia). Badanie wykazuje, że 70% flot ma problem z wypadkami spowodowanymi przez rozproszenie uwagi. Teletrac Navman. https://www.teletracnavman.com/company/press/press-release-teletrac-navman-survey-finds-70-of-fleets-impacted-by-distracted-driving-incidents-mobile-phones-are-leading-cause
    ** Abels, D., & Annes, M. (b.r.). Zderzenia tylne: Najczęstszy typ kolizji. DaveAbels.com. https://www.daveabels.com/blog/rear-end-collisions-frequent-type-collision/
    ***Wikipedia. (b.r.). Wiehltalbrücke. https://pl.wikipedia.org/wiki/Wiehltalbr%C3%BCcke